Sunday, September 22, 2013

Malaysia London

Malaysia, London Boleh Rapatkan Pasaran Kewangan Islam KUALA LUMPUR, 25 Feb (Bernama) -- Malaysia dan London boleh membuka jalan ke arah merapatkan pasaran kewangan Islam antara Timur dan Barat, demikian menurut gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz.Beliau berkata krisis kewangan unsubdivided menunjukkan beberapa kelemahan struktur dan ketidak seimbangan dalam sistem kewangan antarabangsa. Ketika kewangan Islam tidak terjejas daripada kesan persekitaran semasa, prinsip dan nilai Syariah yang mendokong kewangan Islam menyediakan asas yang penting, kata Zeti. Ini diperkemaskan lagi dengan pengukuhan infrastrukur kewangan, regim kawal aturan, kawal selia dan kerangka kerja perundangan serta kemampuan pengurusan krisis, kata beliau pada Sidang Kemuncak Tahunan Kewangan Islam Euromoney Kelapan mengenai Kewangan Islam dan Kestabilan Kewangan Global yang berlagsung dua hari bermula semalam di London. Teks ucapan beliau dikeluarkan di sini hari ini. Semasa kita meredah persekitaran ekonomi semasa dan bersedia untuk kitaran pertumbuhan seterusnya, telah tiba masanya juga untuk meneroka potensi sinergi yang boleh dioptimumkan antara London, pusat kewangan antarabangsa dan Malaysia, hab kewangan Islam antarabangsa, kata Zeti.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Dan dengan berbuat demikian, memanfaatkan kelebihan perbandingan masing-masing dengan itu mengukuhkan hubungan antara pasaran kewangan Islam terutama antara Timur dan Barat, kata beliau. Zeti berkata dengan jumlah aset kewangan Islam global dianggarkan sebanyak AS$700 bilion pada 2007, industri kewangan Islam menawarkan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan yang komp leks dan canggih. Memandangkan ia menjadi! sebahagian proses globalisasi kewangan, kewangan Islam bagaimanapun menjadi semakin terdedah kepada implikasi sistemik pembangunan luar, kata Zeti. Dua isu menjadi kepentingan. Pertamanya perkembangan kewangan Islam, potensinya untuk kestabilan kewangan mampan dan keduanya bagaimana kukuh industri...If you want to get a full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.